Hoe krijg je snel een sixpack!?

Hoe krijg je snel een sixpack!?

De zomer komt er weer aan en dat betekent dat veel mensen weer druk zijn om snel strak in hun vel te komen en een strakke buik te krijgen. Vorige week zag ik een reclame op tv van zo’n trilband om een sixpack te krijgen. Ze lieten zien wat je er allemaal mee kon doen en beloofden dat je binnen korte tijd een sixpack zou hebben. Maar werkt dat nu eigenlijk? En wat is de beste manier om je buikspieren te trainen? Is het mogelijk om een sixpack (of 8) in 6 weken te krijgen?

Ten eerste heeft iedereen buikspieren; hoe dik je ook bent. Alleen zie je ze niet echt bij veel mensen omdat er een vetlaag overheen zit. Vaak is het ook de plek waar bij veel mensen het vet komt te zitten. Zolang er nog behoorlijk wat vet op je buik zit heeft buikspieren trainen niet heel veel effect. Het goede aan buikspieren trainen is dat het je core sterker maakt waardoor je vaak andere oefeningen beter kan uitvoeren. En bij mensen die rugklachten hebben kunnen de klachten verminderen of zelfs weg gaan. Sowieso gebruik je je buikspieren al met veel oefeningen, denk aan alle compound oefeningen zoals squat, deadlift, lunges en ga zo maar door(als je de oefeningen goed doet). De enige manier om het vet op je buik weg te krijgen is door cardio of HITT te trainen en op je voeding te letten.  Zolang je teveel blijft eten en te weinig beweegt gaan die buikspieren nooit tevoorschijn komen en zit die strakke buik er helaas niet in.

‘abs are made in the kitchen’

Dat is een uitspraak die je vaak hoort en het klopt. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor je buikspieren, voor alle spieren is dieet net zo belangrijk als de juiste training. Het probleem is simpel: het is heel gemakkelijk om veel calorieën te eten, maar het is heel moeilijk om veel calorieën te verbranden. De populaire slogan “abs zijn gemaakt in de keuken” verwijst naar het feit dat wat je eet een veel grotere impact heeft op gewichtsverlies dan enige vorm van lichaamsbeweging.
Conclusie: Wil je een sixpack krijgen? Stop met het buikspierkwartier maar ga eens kijken wat je eet op een dag en zorg dat je de juiste calorieën binnen krijgt zoals: eiwitten, koolhydraten en goede vetten en daarnaast cardio en HITT  doen.

Wil je hier meer over weten of heb je hulp nodig om wat kilo’s kwijt te raken Contact

contact button

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.