Hoe stel je een sport schema op voor thuis? Wij helpen je! 

Hoe stel je een sport schema op voor thuis? Wij helpen je! 

Als vrouwen hebben we het druk! Werk, gezin en sociale verplichtingen. Het kan moeilijk zijn om tijd voor onszelf te vinden. Toch is het belangrijk om tijd vrij te maken voor lichaamsbeweging. Zo helpt het niet alleen bij vermindering van stress, maar ook bij verbetering van de slaap én de verhoging van ons energieniveau. En nee, je hoeft daarvoor heus niet helemaal naar de sportschool. Een goede manier om ervoor te zorgen dat je voldoende lichaamsbeweging krijgt, is door een sport schema voor thuis te maken. Zo haal je binnen no-time jouw fitnessdoelen. Hier zijn drie tips om in gedachten te houden bij het maken van jouw eigen sport schema! 

Zorg voor een mix van cardio en krachttraining

Wil je graag een sport schema voor een vrouw opstellen? Dan is het goed om te beginnen met het stellen van enkele doelen. Wat hoop je te bereiken met je work-out routine? Wil je je algehele conditie verbeteren, of wil je specifieke delen van je lichaam strakker maken? Als je eenmaal een goed inzicht hebt in je doelen, kun je beginnen met het samenstellen van een schema dat je zal helpen ze te bereiken. Probeer hierin een mooie balans te vinden of vraag advies aan een personal trainer voor vrouwen. Cardio is belangrijk om de gezondheid van het hart te verbeteren en calorieën te verbranden, terwijl krachttraining helpt om spieren op te bouwen en het algehele uithoudingsvermogen te verbeteren.

Gun jezelf wat flexibiliteit in je schema

Het leven kan onvoorspelbaar zijn, en er zullen dagen zijn waarop je het gewoon niet redt om te sporten, hoe graag je ook zou willen. Neem het jezelf niet kwalijk – probeer het gewoon goed te maken door de volgende keer dat je er wel in slaagt iets harder te trainen. Je doet en bent goed genoeg! Door te kiezen voor vaste dagen in de week, is de kans groter dat je je sportdoelen doorzet. Maak van jouw thuis sporten schema vrouwen een feestje! 

Vergeet niet naar je lichaam te luisteren

Als je je bijzonder moe of niet fijn voelt, loop dan niet te hard van stapel. Het is belangrijk om te rusten en te herstellen, vooral als je net begint met een nieuwe training routine. Bedenk dat elke hoeveelheid lichaamsbeweging beter is dan helemaal geen. Zelfs als je elke dag maar 10 minuten kunt vinden om je lichaam te bewegen, zullen die 10 minuten heilzaam zijn. Je hebt maar één lichaam, dus luister naar de signalen! Als je wat hulp nodig hebt om te beginnen, of wilt dat iemand anders al het plannen voor je doet, aarzel dan niet om contact op te nemen met één van onze vrouwelijke personal trainers. We helpen je graag!

Leave a Reply

Your email address will not be published.