Onze personal trainers geven 4 sport tips voor vrouwen 

Onze personal trainers geven 4 sport tips voor vrouwen 

Het beginnen met sporten wanneer je nog nooit echt hebt gesport, of lange tijd geen ruimte in je drukke leven hebt gehad om te sporten, kan voelen als een grote drempel. Hoewel de voordelen van genoeg lichaamsbeweging al veelvuldig bewezen zijn, is er soms toch nog een extra zetje in de rug nodig. Sporten voor vrouwen vraagt om een eigen aanpak. Wij staan klaar voor jou om daarvoor te zorgen. In dit artikel delen we 4 tips waar jij mee aan de slag kunt om de beste versie van jezelf te kunnen worden! 

1.    Doelen stellen 

Wanneer je start met sporten, is doelen stellen je eerste stap. Het stellen van de juiste doelen kan je helpen tijdens je training: doordat je weet waar je naartoe werkt, is het makkelijker om het sporten vol te houden. Denk hierbij aan kleine, haalbare doelen. Hoe groter je denkt, hoe lastiger het wordt om je doel te behalen en dat demotiveert. Denk bijvoorbeeld aan een hardloopafstand, het kweken van meer spiermassa of het kwijtraken van een paar kilo’s. Maak je doel zo concreet, meetbaar en realistisch mogelijk en bespreek met jouw personal trainer hoe je dit doel het beste kunt bereiken. 

2.    Begin rustig 

Het is verleidelijk om in een keer heel snel te gaan. Maar hoe sneller je begint, hoe zwaarder je trainingen zullen gaan voelen en hoe meer je er tegenop kunt zien of hoe sneller je gedemotiveerd kunt raken doordat je bepaalde doelen niet kunt behalen. Door rustig te beginnen gun je jezelf die succeservaring die zo belangrijk is. 

3.    Focus op techniek 

In plaats van snelheid en een grote hoeveelheid herhalingen, loont het om – zeker in het begin – eerst te focussen op het aanleren van de juiste techniek. Je hebt namelijk zoveel meer aan je sportoefeningen als je ze op de juiste manier uitvoert! Eerst de skills, dan de snelheid. 

4.    Sporten met begeleiding 

Veel vrouwen beginnen zelfstandig met sporten en krijgen geen begeleiding. Hoewel dit soms makkelijker lijkt, liggen er ook gevaren op de loer: de kans op overbelasting of blessures wordt namelijk groter wanneer je zonder begeleiding sport. Investeren in een personal trainer (voor vrouwen) of coach is daarom een heel goed idee. 

Sporten voor vrouwen doe je bij FitteVis 

Wil je fitter en gezonder worden met de juiste begeleiding en net dat extra steuntje in je rug? Dan ben je bij Fitte Vis aan het juiste adres. We laten je graag zien hoe leuk sporten kan zijn, en bieden je de begeleiding op maat die je nodig hebt. Samen zorgen we ervoor dat jij de beste versie van jezelf wordt! Neem contact met ons op voor meer informatie. 

Leave a Reply

Your email address will not be published.