Sporten tijdens de zwangerschap en na de bevalling

Wil jij fit en sterk blijven tijdens je zwangerschap of juist weer in topvorm komen na je bevalling? Dan is het 8-weekse Mother & Move programma er voor jou!

Tijdens het Mother & Move programma ga je onder deskundige begeleiding 8 weken aan de slag. De training heeft aandacht voor je core, bekken- bodem, balans, kracht, cardio en ademhalingstechnieken. Het doel van de training is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en om je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s.

Voordelen

Wat houdt het in?

Het trainingsprogramma richt zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. We starten met uitleg over houding, diastase en bewegingspatronen. Ook bespreken we de zwangerschap en bevalling en de gevolgen die je daar van kunt ondervinden. We bekijken wat jouw sterke en zwakke punten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven. Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren.

Voor wie?

Het Mother & Move programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit 8 weken, na je afspraak met de gynaecoloog kan je het weer rustig gaan opbouwen.

maak een afspraak

Ben jij op zoek naar een vrouwelijke personal trainer aan huis? Neem dan contact met ons op! We zorgen voor een afwisselende en persoonlijke workout. Ook als je nog niet helemaal fit bent, of als je sporten niet zo leuk vindt, laten wij je ervaren hoe fijn sporten kan zijn. We geven training op alle niveaus, van beginnende sporter tot ervaren fitnessvrouwen. En omdat wij snappen hoe druk je kan zijn met alle ballen in de lucht houden, komen wij naar jou toe. Zodat fit worden zo min mogelijk tijd kost en je kan sporten waar en wanneer jij het wil.